![]() |
|||
časopis na obrodu rodnej kultúry, prírodného života a duchovna |
|||
|
|||
Islamizácia nás postavila pred otázku hĺbkového panteizmu JASNÁ ISKRA BOHOV Žiarislav píše |
2.10.15 |
||
I keď biblické náboženstvo (kresťanstvo) má v dejinách určitý prínos a
má na nich nesporný vplyv, z dlhodobého hľadiska môžeme povedať, že
dnešná spoločnosť má mnoho predkresťanských čŕt, ktoré sa vyvíjajú
súbežne s "kresťanstvom" a v podstate z väčšej časti tvoria našu
kultúru.
Vrátili sme sa v novoveku k prvkom kmeňovej - „barbarskej“ demokracie, ktorú sme
vylepšili.
Odvrhli sme monarchistického kráľa pomazaného pápežom, ktorý by mohol bez
súdu rozhodovať o našom živote, či smrti. Jeme chlieb z vypestovaného z
obilia. To je výsledok neolitickej revolúcie, ktorá tu bola dávno pred
biblickými monoteizmami – pred „kresťanstvom“, pred koránom i pred
judaizmom, z ktorého tieto monoteistické náboženstvá vychádzajú.
Používame každý deň koleso. „Pohanské“ koleso. Kalendár. „Pohanský“
kalendár, známy už neolitickým staviteľom našich rondelov, len trochu pokresťančený. Takisto písmo – „pohanský“ vynález.
Učíme sa prírodné vedy, ktoré celkom určite nevznikli ako monoteistické,
či biblické. Počítače počítajú s jednotkami a nulami - nulu
používal "pohanský" Babylon dávno pred spisovaním jeho povestí v
pozmenenej podobe do biblického starého zákona. Odtiaľ aj sumerské -
prvé známe desatoro zákonov. Súčasné vedy sa môžu slobodne vyvíjať, odkedy sa oslobodili
od biblického náboženstvá a s pomocou takto oslobodených vied bola
dovyvinutá dnešná európska kultúra. Slováci, Slovania, Európania sa
v skutočnosti neboja islamu ako nejakého jedného náboženstva, ale
obávajú sa slepého monoteizmu, ktorý popiera základy našej kultúry,
základy nášho vlastného duchovna. Podobne to bolo u nás v deviatom
storočí, keď za Rastislava v krajine Slovenov monoteistickí šialenci uskutočnili prevrat a „pohanov“
nepovažovali za občanov a podľa toho ich zotročovali, mrzačili
a zabíjali (Druhá
strana svätej mince). Toho sa v podstate boja mnohí dnešní
Európania, pani Merkelová. Lebo toto,
monoteistické šialenstvo, sa dnes deje v krajinách, odkiaľ prichádzajú
islamskí prisťahovalci, v Sírii, v Iraku, v Líbii, v Islamskom štáte.
Biblického kresťanstva sa už tak neboja, lebo týchto "našich" monoteistov,
visiacich na jednej knihe sa podarilo v priebehu storočí vzdelať
a z časti aj prinútiť ctiť si slobodu, aj slobodu iných. Táto črta - ctiť
si aj slobodu ľudí iného vyznania, či bez vyznania, nepatrí k základom
užitej monoteistickej tradície, ktorá v biblickom starom zákone, či
v islame si jednoducho iné kultúry nectí a aj násilne ich ničí
a vyhladzuje. Naša kultúra, sloboda so spoločenskou rôznosťou -
politickým pluralizmom a náboženskou slobodou – je však obmedzená tým,
že sa vylučuje s nezmieriteľnou (antagonistickou) podobou jednobožstva (monoteistizmu).
Nie všetci sa boja. Niektorí sa islamizmu neboja a ani ho sem nepúšťajú. Človek poučiteľný sa učí na svojich chybách. Múdry sa učí aj na cudzích. A hlupák sa neučí vôbec. PS: K našim dobrým zvykom (panteistickým tradíciám) z obdobia pôvodného duchovna patrí aj zvyk uctiť si hostí. Áno, ale aj v dávnej dobe predkovia si ctili len tých hostí, ktorí ich neohrozovali. Takže ak chceme pomôcť utečencom, tak áno, ale máme právo si vybrať takých hostí, ktorých nepovažujeme za nebezpečných, ktorí nám dajú záruky a prejdú „prijímacími pohovormi“ v tom zmysle, že sa zapoja do pestovania našich kultúrnych spôsobov. O tom ale v zásade tento článok nie je. Snímky: pisateľ, Ladomíra Podobné články: 4.9.15 NECH SA O UTEČENCOV STARÁ NATO? V kvetinovej „púnskej vojne“ majú navrch „Kartáginci“ 16.6.15 Žiarislav: A či by sme mohli v moslimskej krajine sláviť Slnovrat? ISLAM NIE JE K INÝM MIEROVÝ A TOLERANTNÝ. 30.9.14 Môže islam ohroziť slovanskú kultúru?
|
|||