![]() |
|||
časopis na obrodu rodnej kultúry, prírodného života a duchovna |
|||
|
|||
Sme krajinou národa lesnej kultúry. Ale o tom
nevieme
UDRŽME SI SLOBODU LESNÉHO POHYBU |
12.11.10 |
||
Amerika – holé baby – trenky do zvona a ponožky na zips. Také a podobné hlášky bežali „za sociku“ keď si niekto predstavoval, čo všetko inde je a tu nie. Ale málokto vie o tom, čo inde nie je a tu áno, tu to je. Slováci, a tiež Česi a Moraváci
napríklad chodia do lesa na huby. Zdá sa nám to samozrejmé, ale
samozrejmé na západe, ale napríklad ani v Južnej Kórei, to vôbec
nie je. V Amerike keď pisateľ chodil po lesoch, musel to robiť
veľmi nenápadne. Tam sa to nerobí a mnohí to dokonca považujú
za zlý čin. Nie je to bezpečné a ublížiť vám môžu
dokonca aj policajti, keď vás „načapú“, že len tak chodíte
po lese, alebo ležíte pod stromom. Ísť do lesa „na vander“, len
tak si tam prespať v gubani alebo vo spacáku, to na západe vôbec
nie je bežné a môžete byť za to prenasledovaní. My to berieme
tak, že les je náš, je spoločný, že môžeme ísť len tak sa
nadýchať, upiecť si plávky, alebo, ako hovoria Česi,
holubinky, nazbierať si kuriatka jedlé, ktoré Česi volajú „lišky“
a urobiť si v „ešuse“ na ohníku dobrú polievku. „Bol som
v americkom kempe a robil si na ohni polievku v sáčku,
prišiel strážca zákona a hovorí – čo robíš. A ja že
– polievku. A on – a odkiaľ máš drevo? A ja že
tuto – spod stromov som nazbieral suché konáre. A on – že vylej
polievku do ohňa, okamžite to zahas a choď zahrabať konáre
aby nebolo Je určité prirodzené právo človeka na pohyb mimo cestovnej kancelárie. A to aspoň v rodnej krajine. Načo Štúr bojoval za slobodu pohybu poddaných? Aby sme mali ako za nevoľníctva znova zakázaný vstup do lesa? Tak, ako máme pravú aj ľavú ruku, tak máme aj spoločné a osobné vlastníctvo, ktoré sa vo vedomeckom poňatí zušľachťuje na osobnú i spoločnú zodpovednosť. Niekomu možnože stačí jedna ruka. Ak áno, tak nech ju odsekne sebe, ale nie celému národu. Lebo sa znovu vzbúrime. V deviatom storočí nám vtedajšia štátoklerikálna mafia zakázala prírodné duchovno aj občiny. Obecní majetok zhabala a občanov občín predala (do nevoľníctva). Odvtedy máme ťažkosti, sloboda a prírodná kultúra klesli, ale niečo sa predsa len zachovalo. Zachovali sa občinové, a teda obecné lesy, a to dodnes. Z tohto prirodzeného spôsobu spoločnej správy vychádzajú aj štátne lesy, ktoré - aj keď vôbec nie sú uspokojivo spravované, sú predsa len určitou zárukov toho, že my, naše deti a deti ich detí a ďalšie naše kolená budú môcť kráčať našou svätou zemou, rozjímať pod božím slnkom, ležať vo svätohájoch pod stromom a nebudú ich zato prenasledovať choromyseľní mutanti. Sme sa ale nasmiali, ako „súdruhovia z endéer“ vyrobili umelohmotné lyžičky. A teraz masa novodobých nevoľníkov v celom svete tlačí do svojich uponáhľaných tiel vo veľkovýkrmných obchodných sieťach jedlo a kávu z polystyrenových tanierov a „hrnčekov“ a hory ton raz použitého umelohmotného odpadu končia denne na smetisku. Kam sa na kapitalistov hrabali súdruhovia dederóni? Vzdali sme sa chomútika komunistického a vstúpili sme do zradných sietí globalistického nevoľníctva, kde nám tak dlho budú nanucovať tie svoje blikotavé programy na vymytie mozgu, až, ako dúfajú, budeme tak slobodní, že nebudeme môcť ísť už ani do lesa. A potom, keď sa bude merať bohatstvo na litre pitnej vody, potom sa ukáže, či to, do čoho sme vhupli, či tá virtuálna civilizačná pakultúra globálneho úpadku je naozaj skutočnou slobodou. Potom sa ukáže, že sloboda cestovania sa nemeria teoretickou možnosťou sadnúť si do lietadla, lebo tu bude len pre tých „vyvolených“, ale že ísť s rodinou, alebo priateľmi do nezničeného lesa bez nekonečných poplatkov, nabrať si tam z prameňa čistú vodu, to je to, čo je naozaj dôležité. Niektoré podoby kultúry sú prednosťou iných národov, ale niektoré kultúrne vymoženosti, hoc aj prirodzené, inde už nie sú a tu sú. Snažme sa o to, aby sme si ich uchovali, ustrážili, ubránili a rozvinuli. Ž.slav |
|||