časopis na obrodu rodnej kultúry, prírodného života a duchovna |
|
|
|
AJ NETRENDY BY MOHLO BYŤ TRENDY, ALE NIE JE TO TRENDY Polovtipník Slavo Horník píše: |
7.6.12 |
„Trendy“ móda sa každú chvíľu mení. Je to pochopiteľné. Inak by nebola tak predajná. Kult spotreby by bez „trendy“ nebol taký silný. Kto kráča podľa vzoru trendy, môže si byť istý, že dnes je v móde (je „in“), ale zajtra už nebude. Zajtra si musí kúpiť nové „trendy“ veci. Trendy veci sa nevyhadzujú, pretože sú staré, zodraté, ale preto, že ich vytlačili iné „trendy“ veci. Byť otrokom „trendy“ prináša hneď niekoľko „výhod“. Napríklad vás zbaví starostí – čo s peniazmi. Otrok „trendy“ minie svoje peniaze na trendy. Robí to dosť často, keďže trendy sa rýchle menia. Ďalší rozmer je ekologický. Trendy človek je s prírodou vysporiadaný. Kupuje si trendy, lebo príroda je tu predsa hlavne na to, aby uspokojovala naše trendy potreby. A človek je predsa na vrchole trendy rebríčku a preto aj príroda by mala byť podriadená trendy. Trendy spotrebiteľ nemusí byť ešte zákonite idiot, on sa iba tak často správa a často takto aj myslí. Otázkou je, čo je príčina a čo následok. Či trendy, alebo idiotizmus. Takéto úvahy však nie sú trendy. Idiotizmus ale nie je nič urážlivé – v preklade z latinčiny to znamená len nevedomectvo. Trendy je pre slabších duchom, ktorý chcú vyzerať dobre pred okolím, chcú si šplhnúť. Je jednoduchšie sa nahodiť do trendy hábov, ako oslňovať duchom, čo je isteže náročnejšie. Je to jednoduché – kúpiť si trendy vec, a hneď si na tom pred okolím lepšie. Nevýhoda je, že len pred trendy okolím. Trendy otroci sú občas vyrušovaní netrendy ľuďmi. Keď je trenďák sám, je touto skutočnosťou dosť často vyrušený. Ale keď je ich viac, hneď sú na tom duševne lepšie a navzájom sa posmeľujú voči netrendy. Ich týmto sebavedomie naberá na sile. Aj netrendy môže byť trendy. Ale nie je to trendy. |
|