časopis na obrodu rodnej kultúry, prírodného života a duchovna |
|||||
|
|||||
Ako by mohli vyzerať pôrody (2.) O VÝBERE
SPôSOBU PôRODU |
24.11.10 |
||||
Núdzový pôrod si obvykle nevyberáme, ale za bežných okolností si žena, ak je duševne v zásade spôsobilá, ak je vyrovnaná, vnímavá a znalá základných chodov, vyberie si spôsob pôrodu i jeho miesto. Nemali by sme žene upierať výber spôsobu pôrodu, keď už zvieratá majú toto právo a po prieskume voľne chovaných zvierat (nie týraných v nedobrých chovoch) môžeme povedať, že zvieratá v zásade s pôrodom nemajú ťažkosti. Pravdaže, ženy na rozdiel od slobodných zvieracích samíc sú často ženy na tom horšie, keďže sú často stresované, nesebavedomé a nezriedka aj telesne menej pohyblivé. Avšak je mnoho rovín pôsobenia, ktorými môžeme v ľudskej spoločnosti tieto nevýhody zmierniť, alebo odstrániť. Od duchovnej prípravy až po modernú vedu. Netreba byť zaslepený a odmietať ktorýkoľvek z reťazca poznania ľudskej kultúry, od vied až po duchovná. A taktiež ho nepovažovať za jediný správny.
DOMÁCI
PôROD
Technicky a psychologicky vzaté, najlepší by bol pôrod, pri ktorom by si mohla rodička (najlepšie za podpory muža) vybrať vedeckú aj vedomeckú pomoc. Už nejaký čas pred pôrodom (bežne nevieme dňa ani hodiny) by sa mala s vybranou pomocníčkou (pomocníkom) zhovárať a prebrať základné chody i podrobnosti, aby podľa možností čo najviac vecí bolo jasných, vrátane nakladania s dieťaťom a placentou. Z duchovného hľadiska je možné prebrať aj spôsob duchovného očistenia a naladenia bytostí, ktoré prekročia prah pôrodnej izby. Tradičná ochrana od vzorov kútnej plachty až po plamienok a iné „drobnosti“ môžu duševne pomôcť rodičke, ak tak vníma.
Ak sa má vec dobre podariť a je to vec náročná, je dobre o nej veľa verejne nehovoriť. Rozoberať pôrod je dobré len s osobami, ktoré sa ho zúčastnia a s vybranými poradcami. Čím menej rečí, tým lepšie – vedia tí, ktorí tvoria umelecké, či vedecké dielo, nie to ešte ak ide o dieťa, ktorí nie je dielom nejakej jednej osoby a v podstate ani len rodičov.
Po skúsenostiach s domácimi pôrodmi by sme mohli poradiť, že ak sa niekto slobodne a uvážene rozhodol pre túto možnosť, mal by si veci tak zabezpečiť, aby nebolo možné prekrútiť pôrod domáci na utajený.
Pôrod je sviatok. Je to posvätný úkon a tak ho treba aj vnímať. Tak, ako neslobodno znásilniť ženu, tak neslobodno znásilniť ani čas pôrodu, ak nejde o vyslovené prenášanie alebo inú rizikovosť. Žena je bytosť, ktorá nemusí podstupovať zasvätenia, ako chlapi, ale od prirodzenosti má dar najväčšieho zasvätenia – dar odnosenia a pôrodu nového života. My, muži, máme jej k tomu so všetkou úctou, bez povýšenia, namyslenosti a samopašnosti, s vedomím a pokorou, oddane slúžiť, a to tak, aby mohla porodiť tak, ako to cíti. Aj iné ženy k tomu majú byť nápomocné. Tajomstvo života treba pestovať, posilňovať a chrániť.
Ž.slav
Pisateľ zdôrazňuje, že domáci pôrod nepovažuje za vhodný pre každého, že k nemu nikdy nikoho nepresviedčal, ale že považuje za potrebné ochrániť práva rodičiek a práva na dobré narodenie detí,tak dievčat, ako aj chlapcov. Tiež pisateľ zdôrazňuje, že dobrý pôrod môže byť aj ambulantný, nemocničný riadený, alebo nemocničný „bežný“, ako aj nebežný, avšak tiež nie pre každého. Ale o tom snáď nabudúce.
6.10.10
Ako by mohli vyzerať pôrody (1.) O TEHOTENSKEJ PRÍPRAVE TU 28.6.10 KOVBOJKA PO DOMÁCOM PôRODE - Primár na rodičov zavolal policajtov a v rozpore s právom odmietol vystaviť hlásenie o narodení TU
|
|||||